Bez dálnice a kvalitní železniční cesty zůstanou jižní Čechy odlehlým regionem, od kterého investoři i turisté raději odvracejí zrak a zaměřují svou pozornost jinam. Pro České Budějovice je zastavení stavby dálnice o to bolestnější, že D3 má tvořit obchvat města. Desetitisíce osobních i nákladních automobilů za den budou skrz naše město „vesele“ proudit dále. Nezapomínejme ani, že dálnice D3 je součástí evropské trasy od Baltu k Jadranu. Nejedná se tedy „jen“ o regionální záležitost.
Přerušení stavby D3 a R3 je o to nepochopitelnější, že nové úseky od Veselí nad Lužnicí po státní hranici měly být postaveny za soukromé, nikoli státní peníze – prostřednictvím partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP).
Pro mne osobně je rozhodnutí ministra dopravy o to větším zklamáním, oč více úsilí jsem urychlení výstavby D3 a R3 a vyjednávání o její podobě kolem Českých Budějovic jako primátor Českých Budějovic a člen Sdružení pro výstavbu D3 věnoval.
Doufejme, že ministr dopravy za Věci veřejné Vít Bárta nebude spoléhat na internetové ankety, jimiž se řídí rozhodování jeho strany. Ty totiž dostavbě dálnice D3 a rychlostní silnice R3 moc nadějí nedávají…
Juraj Thoma, předseda hnutí Občané pro Budějovice