Zprávu o blížící se stavbě té části dálnice D3, která se přimkne k Českým Budějovicím, přivítal primátor Juraj Thoma. „Fakt, že se budování dálnice konečně přiblíží k hranicím našeho města, považuji za vítězství dlouhodobého tlaku budějovických politiků na vládu. Chci věřit tomu, že tentokrát už nedojde k nějakým změnám a že do dvou let se skutečně dočkáme dálnice v úseku Borek – Úsilné,“ řekl Juraj Thoma.
Příměstský úsek dálnice D3 stát vybral jako náhradní projekt pro čerpání evropských fondů, které se nedaří realizovat zejména na severočeské dálnici D8. Projekt je sice zatím plánován jako národní, tedy hrazený ze státního rozpočtu, avšak Ředitelství silnic a dálnic už dostalo za úkol zpracovat žádost o peníze k Evropské komisi. Úsek dlouhý 3,16 kilometru vyjde na 1,43 miliardy korun, dělníci by zde měli poprvé kopnout už koncem prázdnin. Dálnice by se tak měla objevit u Českých Budějovic, kde má končit, dále na jih ke státním hranicím se plánuje rychlostní komunikace R3.
„O zařazení silniční komunikace z Prahy na jih Čech do základní dálniční sítě rozhodla vláda už před pětadvaceti lety. Dosavadní historie její přípravy i samotné výstavby je však protkána řadou odkladů a neuskutečněných vládních slibů, přestože nemůže být pochyb o nezbytnosti dálničního propojení našeho regionu s centrem. Je předpokladem pro rozvoj podnikání, cestovního ruchu a v neposlední řadě řeší stávající zatížení některých měst a jejich občanů dálkovou dopravou. Dobrou zprávou je proto i záměr Ministerstva dopravy využít partnerství veřejného a soukromého sektoru, takzvaný PPP projekt, pro stavbu dalšího dálničního úseku z Bošilce u Veselí nad Lužnicí směrem k Českým Budějovicím,“ zdůraznil Juraj Thoma.
Pilotní projekt PPP (Public Private Partnership) by spočíval v tom, že stavbu zainvestují soukromníci, kteří pak budou 30 let dálnici provozovat a stát jim bude splácet z mýtného. Podle ekonomů by PPP projekt mohl přilákat finančně silné investorské skupiny, neboť stát patří mezi nejlepší obchodní partnery. Vzhledem k tomu, že soukromníci jsou schopni postavit dálnici daleko levněji než stát, cena stavby osmikilometrového úseku se jen předběžně odhaduje na 3,8 miliardy korun a hotova by měla být do roku 2016.