Intenzivní spolupráce vedení města s občany v zájmu otevřenosti a průhlednosti, při níž bude využito i moderních technologií jako je internet, byla jedním z bodů volebního programu hnutí Občané pro Budějovice. O tom, že nezůstalo jen u slibů, svědčí profil českobudějovické radnice na Facebooku, jehož vznik inicioval primátor Juraj Thoma. Za právě dovršené dva roky své existence získal 3885 pravidelných uživatelů.
„Facebook patří ke komunikačním kanálům, který hojně užívají mladí lidí, ale stále více si na něj zvykají i starší. Rozhodli jsme se proto využít tuto možnost pro seznamování občanů i návštěvníků našeho města s děním v Českých Budějovicích a s plány radnice. Dobře informovaní lidé totiž nepodléhají fámám a průhlednost v hospodaření samosprávy je ten nejlepší a taky nejlevnější způsob jak zabránit korupci,“ zdůvodnil zřízení radničního facebooku primátor Juraj Thoma.
Jen v průběhu loňského roku zde uživatelé nalezli celkem 533 příspěvky. Podle počtu zobrazení jednotlivých zpráv, který se řádově pohybuje i v desítkách tisíc, se výrazného zájmu těšily ankety týkající se provozu na Modrém mostě a chystané novely takzvané psí vyhlášky. Mimořádnou návštěvnost měla rovněž fotogalerie exponátů letní výstavy Umění ve městě a zveřejněná podoba plánovaného parku ve Čtyřech Dvorech. Jednoznačně největší oblibě se těšila vánoční zpráva o očekávaném příletu anděla na náměstí, kterou si přečetlo téměř dvacet pět tisíc lidí.
„Uživatelům našeho profilu je třeba poděkovat za přízeň i za jejich příspěvky, které jsou pro vedení města důležitou zpětnou vazbou. Vážím si rovněž toho, že v drtivé většině případů byla komunikace ze strany občanů vedena věcně a slušně. Věřím, že v tomto trendu budeme pokračovat,“ dodal Juraj Thoma.