Elektronická média se stala v Českých Budějovicích neodmyslitelnou formou komunikace mezi vedením města a jeho obyvateli. O tom, že veřejnost vítá tento zdroj informací, svědčí více než šedesáti pěti procentní nárůst návštěvnosti portálu českobudějovické radnice za uplynulé tři roky.
V případě facebookového profilu dokonce Budějovice už počtem uživatelů přeskočily dosavadní jedničku mezi oficiálními profily statutárních měst – Ostravu. Úplnou novinkou, rozšiřující možnost komunikace s občany, se nyní staly internetové interpelace.
„Na našich webových stránkách zůstávají lidé v průměru kolem pěti minut a nejčastěji navštěvují internetovou úřední desku, informace o volných místech nebo využívají elektronickou obsluhu občana, jejímž prostřednictvím se mohou rychle a jednoduše objednat třeba kvůli přihlášení svého vozidla. Z neúředních stránek se největšímu zájmu těší budějovické webkamery,“ uvedl českobudějovický primátor Juraj Thoma.
K informování obyvatel úspěšně slouží i radniční facebook, který je zároveň jakýmsi virtuální hydeparkem pro hodnocení kroků vedení města.
„Nebudeme-li počítat osobní návštěvy občanů, facebook je jednoznačně nejvíce interaktivní médium a pro vedení města nesmírně důležitou zpětnou vazbou,“ zdůraznil Juraj Thoma.
Možnost položit v určeném časovém úseky konkrétní otázky svým politikům poskytuje projekt internetových interpelací, jehož premiéra se uskutečnila 6. března.
„Rádi bychom občanům nabídli tuto formu komunikace aspoň jednou měsíčně s tím, že by se v pozici interpelovaného střídali jednotliví členové rady, projeví-li zájem. Vycházíme tak vstříc všem, kteří nemohou se svým dotazem či podnětem vystoupit na veřejném jednání zastupitelstva a nebo se například kvůli zaměstnání jen těžko objednávají na osobní schůzku v radnici,“ dodal Juraj Thoma, který v první interpelaci odpověděl na více než padesát dotazů.
Druhá interpelace se uskuteční v dubnu, kdy na otázky občanů bude odpovídat náměstkyně primátora Ivana Popelová.