Kompromisní řešení zvolilo vedení českobudějovické radnice pro pokračování projektu na zřízení koridoru pro vozy městské hromadné dopravy. Další vyhrazený pruh pro autobusy a trolejbusy vznikne ještě letos na Husově třídě ve směru od Dlouhého mostu po Sady. Dílčí úpravy čekají i frekventovanou křižovatku na Mariánském náměstí.
„Ustoupili jsme od původního záměru, kdy součástí projektu měly být i dva zákazy odbočení vlevo ze Sadů do Husovy třídy a pak od Sadů do Rudolfovské třídy,“ řekla náměstkyně českobudějovického primátora Ivana Popelová. Podle původních návrhů dopravních projektantů měly totiž vzniknout preferenční pruhy MHD i v ulici Na Sadech, to ale radní neschválili, takže uspořádání křižovatky s ulicí Rudolfovskou se zatím měnit nebude.
I kompromisní varianta by však měla mít příznivý dopad na provoz MHD. Díky vyhrazenému jízdnímu pruhu od zastávky U Zelené ratolesti se vozy MHD vyhnou kolonám až k následující zastávce Poliklinika Sever, a tak jejich cesta ze sídlišť do centra bude zejména v ranní špičce podstatně plynulejší a tedy i rychlejší. Vznik preferenčního pruhu na části Husovy třídy si vyžádá zrušení parkování po pravé straně ve směru z centra. Na prvních změnách se s největší pravděpodobností začne pracovat v počátku léta a budou se týkat i úprav křižovatky na Mariánském náměstí.
„Tam vznikne ve směru od Sadů na Pražskou určitý by-pass, čímž se zvýší kapacita průjezdnosti tohoto úseku. Řidiči tady budou muset ctít jen semafor na křižovatce s ulicí 28. října a chodce na začátku Pražské třídy,“ pokračovala ve výčtu změn Ivana Popelová. Předpokládá se rovněž, že souběžné najíždění do Pražské, tedy jak od Sadů, tak i z Husovy třídy, odkloní část řidičů z centra na okruh po Strakonické.