Dotazy zastupitele Mgr. Juraje Thomy (20.3.2017):
Pokud jde o vypsání veřejné zakázky malého rozsahu na služby pod názvem „Poskytování právních služeb v oblasti financování profesionálního sportu, a to formou zadání jednomu dodavateli JUDr. Janu Olejníčkovi“, jak město dospělo k JUDr. Janu Olejníčkovi, kdo ho doporučil a na základě čeho, když v jeho portfoliu není uvedeno financování profesionálního sportu ani záležitosti týkající se municipalit. Proč byla určena částka 199 tis. Kč a co se stane, když nebude práce skončena a odevzdána, když se hodinová sazba naplní? Proč byla zadána specializace formou nadace, když si je město vědomo toho, že dostane jednostrannou odpověď, když byla smlouva takto specifikována?
Odpovídal Ing. Svoboda, primátor:
Vážený pane zastupiteli, na 23. zasedání zastupitelstva města konaném dne 20. 3. 2017 jste vznesl několik dotazů týkajících se veřejné zakázky malého rozsahu vypsané pod názvem „Poskytování právních služeb v oblasti financování profesionálního sportu statutárním městem České Budějovice“. K těmto dotazům si dovoluji poskytnout níže uvedené informace.
U předmětné veřejné zakázky malého rozsahu byl zvolen způsob zadání jednomu dodavateli, a to v souladu s čl. 6 odst. 3 písm. c) směrnice rady města č. 7/2016 o postupu při zadávání veřejných zakázek. Vybraný dodavatel dlouhodobě poskytuje právní služby veřejným institucím včetně měst a obcí, přičemž se specializuje mj. i na obor finančního práva včetně žádané oblasti veřejného financování.
U každé veřejné zakázky je stanovována její předpokládaná hodnota, zde byla určena s přihlédnutím k předpokládanému rozsahu poskytovaných právních služeb ve výši 199 tis. Kč bez DPH. Tato částka byla promítnuta též do smlouvy o poskytování právní pomoci a služeb, kde je stanovena jako limit, do něhož mohou být služby podle uzavřené smlouvy poskytovány (dle sjednané hodinové sazby). Po dosažení této částky není možné v dalším plnění smlouvy pokračovat (pokračování by vyžadovalo další smluvní ujednání, k čemuž by samozřejmě na straně města jakožto zadavatele musely být uskutečněny též další postupy vyplývající z pravidel zadávání veřejných zakázek určených platnou směrnicí rady). Stanovení tohoto limitu ve smlouvě je nezbytné právě za tím účelem, aby nebyla překročena stanovená předpokládaná hodnota veřejné zakázky.
Plnění dodavatele se skládá ze dvou částí, prvá spočívá ve zpracování analýzy možných způsobů poskytování peněžních prostředků ze strany města na podporu činnosti profesionálních sportovních klubů působících na území města (nad rámec daný limity podpory de minimis), včetně posouzení realizovatelnosti jednotlivých variant, druhá pak spočívá v poskytování právní pomoci při realizaci zvolené varianty, v rozsahu daném pokyny města.
S ohledem na předpokládaný rozsah prací nelze předpokládat, že by do realizace shora uvedené prvé části plnění, tj. do zpracování žádané analýzy, mohlo dojít k Vámi uváděnému dosažení limitní částky ve výši 199 tis. Kč. Pokud jde o následnou právní pomoc, bude její rozsah samozřejmě odvislý od realizované varianty a rozsahu právní pomoci, který v této souvislosti bude město na základě uzavřené smlouvy požadovat (tato část plnění je plně odvislá od pokynů města). Při tom bude samozřejmě zohledňován též Vámi uváděný limit veřejné zakázky. V případě nutnosti sjednání dalšího plnění by bylo postupováno v souladu s pravidly pro zadávání veřejných zakázek.
Jde-li o Vámi zmiňované zadání k právní analýze, je varianta fundace (nadace či nadačního fondu) v tomto zadání skutečně výslovně uváděna. Je tomu však proto, aby bylo zajištěno, že její posouzení nebude v rámci žádané právní analýzy opominuto.
Jinak je ovšem v zadání požadována analýza obecně všech možných způsobů postupu a posouzení jejich realizovatelnosti, tj. zadání není v tomto ohledu vázáno na jedinou konkrétní variantu.