Hnutí Občané pro Budějovice hodlá i v nadcházejícím volebním období výrazně podporovat rozvoj cyklistické infrastruktury a propagaci cyklodopravy tak, aby se její podíl ve městě zvýšil ze stávajících deseti na patnáct procent.
Vyplývá to z návrhu rozvoje městské cyklistiky v Českých Budějovicích pro roky 2014 – 2018 zpracované občanským sdružením CykloBudějovice, k jejímž zásadám se hnutí Občané pro Budějovice přihlásilo.
„Naše hnutí se plně ztotožňuje s výzvou Vize CykloBudějovice 2018, s níž se na nás občanské sdružení obrátilo. Provázání veřejné a cyklistické dopravy jsme v souladu s naším volebním programem prosazovali ve vedení města už v uplynulých čtyřech letech a i když se například výrazně rozšířila síť cyklostezek, ne vždy se nám podařilo prosadit cyklopruhy při rekonstrukci ulic. Proto zcela souhlasíme s tím, že generel cyklistické dopravy se musí stát pro město závazným dokumentem, jehož zásady budou určující pro novou výstavbu i rekonstrukce komunikací. V souladu s vizí občanského sdružení CykloBudějovice se zasadíme i o zřízení funkce cyklokoordinátora jako zaměstnance magistrátu na plný úvazek, jehož úlohou bude naplňování a kontrola cílů schváleného cyklogenerelu. Počítáme rovněž se zachováním cykloskupiny, kde se pravidelně setkávají odborníci, politici, úředníci i aktivisté a řeší aktuální témata cyklodopravy, jejíž dosavadní činnost se nám osvědčila,“ řekl českobudějovický primátor a předseda hnutí Občané pro Budějovice Juraj Thoma.
Vize CykloBudějovice 2018 vychází z toho, že České Budějovice mají díky své poloze, příznivé morfologii a poměrně kompaktní zástavbě téměř ideální předpoklady pro jízdu na kole. Upozorňuje ale na to, že rozvoj cyklodopravy nespočívá pouze v postavení stezek v klidovém území či jako jako spojnic města s okolními obcemi.
„Město se nyní musí zaměřit na zklidnění dopravy v oblastech s převládající obytnou funkcí, a to vytvářením cyklopruhů, cyklobuspruhů, cyklopiktokoridorů nebo samostatných stezek podél hlavních tahů, které spojují důležitá místa nejkratším a nejrychlejším možným způsobem. Nesmí být pochyb o tom, že městská cyklistika je rovnocenný druh dopravy a její podpora má řadu pozitivních ekologických i ekonomických dopadů. Cyklodoprava by měla být v synergii s dalšími druhy dopravy, zejména s MHD, vlaky, autobusy i chůzí. Pochopitelně taková opatření si vyžádají i potřebné finance, což se musí odrazit už v přípravě rozpočtu města,“ dodal Juraj Thoma.