
Řidiči se díky webovým stránkám města dozvědí aktuální informace o provozu v městských ulicích. Na veřejném GIS portálu jsou v mapě města zobrazeny nejen uzavírky a další dopravní omezení, ale také přehled aktuálních intenzit dopravy, tedy v jakých místech jsou právě kolony a která jsou naopak dobře průjezdná. Informace dodávají detektory z křižovatek, které jsou napojeny na dopravní ústřednu, jež dopravu řídí.
„Přístup na portál je možný přímo z www.c-budejovice.cz, konkrétně z úvodní stránky a odkazu Mapy v horní liště zcela vpravo. V mapovém portálu pak přes tlačítko změnit mapu stačí vybrat Dopravní info. Do mapy, kterou určitě ocení všichni účastníci silničního provozu, jsou interpretována data z padesáti křižovatkových detektorů, jež zpracovává dopravní ústředna SWARCO. Data jsou aktualizována v asi deseti minutových intervalech, přičemž šipka v mapě ukazuje směr, pro který je dopravní zátěž zobrazována a barva pak určuje intenzitu zátěže. Do mapy jsou promítány také informace z celostátního systému dopravních informací, takže řidič se může orientovat i v širších souvislostech. Jedinou nevýhodou je, že systém GIS není optimálně uzpůsoben pro mobilní zařízení,“ vysvětluje náměstkyně primátora Ivana Popelová.
Město v posledních letech významně pokročilo v zavádění inteligentního řídicího systému dopravy, který reaguje na aktuální provoz a podle toho řídí křižovatky v jednotlivých částech města. „Bohužel intenzita dopravy je taková, že kapacity křižovatek jsou výrazně překročeny a v běžném provozu má řidič pocit, že dynamické řízení křižovatek je jen nějakou chimérou. Můžu však všechny ujistit, že kdyby ho nebylo, doprava ve městě by dávno zkolabovala,“ upozorňuje dále Ivana Popelová.
Občané pro Budějovice proto prosazují další opatření, která mají současnou neúnosnou situaci zlepšit (viz odkaz na komentář Davida Slámy níže). „Bez budoucí regulace dopravy se prostě neobejdeme, protože ulice města jednoduše tak rozsáhlý provoz neumožňují. Ti političtí kolegové, kteří tvrdí opak a staví se proti rozšiřování parkovacích zón a preferenci MHD, tak de facto říkají, že chtějí současný stav zachovat, nikoli změnit,“ podotýká Popelová.
„Prosazování preference MHD a cyklistické dopravy v centru města není jakýmsi ideologickým lámáním přes koleno, ale čiročirým pragmatismem, ze kterého nakonec těží všichni, kteří se potřebují někam přepravit. Každý člověk, který používá MHD nebo se po městě přepravuje na kole, znamená totiž o auto v dopravních kolonách méně,“ píše ve svém komentáři na téma doprava zastupitel David Sláma. Doplňkem komentáře je přehled dopravních opatření, která Občané pro Budějovice prosadili v uplynulém volebním období i přehled plánů, jaké mají pro další čtyři roky.