„Moderní způsob řešení dopravy nám nabízejí nový plán organizace dopravy, automatická dopravní ústředna, informační systém na zastávkách MHD i inteligentní automaticky řízené křižovatky. To je však jen začátek, na který navazujeme například prosazováním preference cyklistické a pěší dopravy při řešení rekonstrukcí městských komunikací. Máme rovněž vytipované křižovatky, jejichž chystaná úprava přispěje k plynulosti dopravy a zajistí větší bezpečnost zejména chodcům,“ uvedla Ivana Popelová, náměstkyně českobudějovického primátora.
Příkladem může být křižovatka ulic Nádražní a Žižkova. Smyslem navržených opatření je zlepšit podmínky pro pohyb chodců v celém přednádražním prostoru a zvýšit jejich bezpečnost. K tomu by měla posloužit celková reorganizace přednádražního prostoru včetně umístění zastávek MHD, na ně navazujících úrovňových přechodů a v neposlední řadě i prověření možnosti, jak zlepšit využitelnost stávajících podchodů.
„Skutečnost, že se v loňském roce na území našeho města staly tři smrtelné dopravní nehody, zatímco v předešlém roce jich bylo sedm, nás neopravňuje k tomu, abychom v úsilí o dopravně bezpečné město polevili,“ dodala Ivana Popelová.