Jaké dopravní stavby ve městě nebo nejbližším okolí nejvíc zlepší dopravní situaci?
Zní to skoro jako zaklínadlo, ale bezesporu dálnice D3, která navíc tvoří i východní obchvat města. Bez této stavby bude nadále všechen tranzit projíždět Českými Budějovicemi a trvale zatěžovat všechny komunikace na území města. V integrovaném plánu organizace dopravy, který město nechalo zpracovat, se potvrdilo, že k dotvoření funkčního dopravního skeletu města a poklesu dopravních zátěží a problémů s ní spojenými významně přispěje vybudování tzv. severní spojky, tj. převedení zejména tranzitu ve směru od Písku na příští D3 do Okružní ulice a následně na okruh. V současnosti se navíc realizují dvě etapy stavby tzv. zanádražní komunikace (projektová příprava probíhala poslední dvě volební období), která má – včetně podjezdu pod kolejištěm ČD – vytvořit významnou osu v severojižním směru a která bude napojena na D3, coby součást obchvatu i okruhu kolem města. Na západní straně města je to pak výstavba propojení ulic M. Horákové a Strakonické, která má na okruh napojit největší městská sídliště a v jižním směru pak prodloužením ulice M. Horákové protáhnout toto spojení na E55 (Litvínovická) a odtud uzavřít okruh novým přemostěním Vltavy (obsažen v územním plánu města) a odtud východním směrem zpět k D3 (tzv. jižní spojka). ŘSD navíc finišuje s dokončením tzv. propojení okruhů, které bude mít okamžitý pozitivní efekt pro zátěž Pražské třídy,
kterou do města přijíždí všechna doprava ze směru Tábor, Praha. Město se na této investici finančně podílí.
Jaká stavba nebo projekt nejvíc zlepší životní prostředí pro obyvatele vašeho města?
Ze všech analýz v tomto směru plyne, že největším znečišťovatelem prostředí je doprava. Domnívám se proto, že právě realizace dopravních staveb má význam nejen pro rozvoj města a zlepšení dopravní situace, ale i pro životní prostředí. Ruku v ruce s posílením významu hromadné dopravy.