Uzavřený viadukt v českobudějovické Rudolfovské ulici je daň za probíhající modernizaci železničního koridoru, ke které přistoupil stát. Přesto nespokojenost řidičů, kteří jsou především v ranních špičkách vystaveni čekání při stížené průjezdnosti náhradních tras, se vesměs obrací na město.
„To, že nervozita řidičů padá na hlavu vedení města, beru jako daň za to, že se našim občanům po dokončení nové železnice podstatně zkvalitní cestování vlakem na trase do Prahy. Nechceme se ale jen bráním tím, že za vzniklou dopravní situaci radnice nemůže, protože uzavření viaduktu v Rudolfovské si vyžádala stavba v režii státu. Ve spolupráci s dopravními odborníky proto hledáme další možnosti, jak ulehčit dopravě v kritickým místech,“ řekl českobudějovický primátor Juraj Thoma.
V zájmu lepší propustnosti Pekárenské ulice v úseku od Nádražní k nové zanádražní komunikaci dopravní projektanti navrhli úpravu programu světelné signalizace a zrušení odbočení vlevo ve směru z Pekárenské do Blahoslavovy ulice. K bezpečnější situaci přispěje i nově zřízený dočasný přechod v Pekárenské ulici, který denně využívá zhruba 130 osob. K dodatečným opatřením, která si vynutila modernizace železničního koridoru, přibyla i úprava dopravního značení na křižovatce Pražská – Strakonická u OBI.
„V Mladém, kudy vede jedna z objízdných tras, se přenosná světelná signalizace u křižovatky ulic Novohradská – K. V. Raise a Novohradská – J. Masaryka vždy v pátek od 17 hodin vypne a nahradí ji pouze blikající oranžová. Dosavadní zkušenost ukázala, že o možných řešeních ani odborníci nedokáží rozhodovat jen od stolu, a tak dopravní inženýři navrhli vyzkoušet vypnutí této světelné signalizace v Mladém i ve všední den a podle výsledků provozu se rozhodne, v jakém režimu budou dál tyto světelné křižovatky fungovat. Vedení města je připraveno ve spolupráci s Policií ČR na jejich odborné návrhy obratem reagovat,“ dodal Juraj Thoma.