V těchto dnech byla provedena úprava signálních plánů na křižovatce „Diamant“ na sídlišti Vltava. Konkrétně se jedná o spodní část mimoúrovňové křižovatky silnic I/3 a I/20, na které dochází ke křížení dvou významných dopravních směrů s velkým zastoupením nákladních vozidel odbočujících vlevo. Doposud byl na křižovatce jeden signální plán pro celý den o délce osmdesát sekund.
„Na základě vyhodnocení intenzity dopravy byla prodloužena délka cyklu až na 115 sekund, čímž se zvýší kapacita křižovatky. Došlo k prodloužení délky zelené na levém odbočení z Levobřežní z 20 na 33 sekund a na levém odbočení na sjezdu z mostu z 10 na 22 sekund. Skutečná délka zelené v každém cyklu ovšem závisí na detekci vozidel na jednotlivých vjezdech do křižovatky, neboť jde o dynamicky řízenou křižovatku,“ popisuje náměstek primátora Ivo Moravec (HOPB) a dále upřesňuje, že současně byly připraveny i rozdílné signální plány s délkou cyklu 80 až 115 sekund pro dopolední čas, kdy převažuje příjezd do města, odpoledne, kdy je silný odjezd z města, dále ranní, večerní a víkendový režim, okrajové hodiny a noční provoz (tzv. celočervená 23 – 5 hod.).
Celkem je k dispozici pět různých signálních plánů a jejich nasazování je předem určeno časem podle zjištěných intenzit dopravy. V budoucnu, po osazení strategických detektorů, může být časové nastavení přepínáno na základě intenzit dopravy v širším okolí křižovatky.
„Vzhledem k tomu, že s křižovatkou ‚Diamant‘ je v koordinaci i sousední světelná křižovatka u Lidlu, byl na ní ve stejném duchu upraven signální plán. Úpravu navrhl dopravní inženýr společnosti SWARCO TRAFFIC CZ, která je správcem systému řízení dopravy ve městě. Realizovanou změnou by mělo dojít ke zkrácení kolon na příjezdu od Českého Vrbného a na sjezdu z Nového mostu na Strakonické,“ dodává náměstek Ivo Moravec.
Provoz bude sledován a časové nastavení jednotlivých programů bude případně upraveno podle potřeb.
zdroj: Magistrát města České Budějovice