Takřka do bodu nula se v Českých Budějovicích vrací chystaná stavba tunelu, který by měl pod vlakovým nádražím propojit Průmyslovou a Dobrovodskou ulici. S představou, že „nové koště dobře mete“, přichází současné vedení radnice s nápadem odklonit vyústění tunelu v Dobrovodské ulici na úroveň dnešního sběrného dvora v ulici Plynárenské. Tedy o 200 metrů severněji, než stanovuje stávající projekt tunelu s vyústěním u křižovatky ulic Dobrovodská a U Lávky.
„Náměstek primátora František Konečný (ANO) pro média uvedl, že o 60 metrů delší tunel přijde o několik set milionů levněji. Přijmout to jako fakt je otázka víry, protože pro novou trasu neexistuje projekt, z něhož lze odvodit reálné náklady stavby. Pan Konečný ale neříká, že pořízení projektové dokumentace pro původní trasu už stálo téměř 70 milionů korun,“ uvedl českobudějovický zastupitel Ivo Moravec (HOPB).
Tunel se stane důležitým ve chvíli, kdy začne fungovat dálniční obchvat kolem Českých Budějovic. Sjezd z Pohůrky má totiž vést na zanádražní silnici k Mladému a dál převádět dopravu směrem k tunelu do centra. Pokud by nebyl hotový, auta budou jezdit kolem hřbitova v Mladém na Novohradskou, přičemž tento úsek není vůbec připravený na tak velkou zátěž. „Prvním krokem pro případnou přípravu nové trasy tunelu musí být změna územního plánu města České Budějovice. Jeho povinná úprava podle nového znění stavebního zákona je však nyní podrobována přezkumu na krajském úřadu, a tak není jisté, zda Budějovice vůbec nějaký územní plán budou v dohledné době mít. To je zásadní komplikace nejen pro přípravu nové projektové dokumentace na stavbu tunelu. Město kvůli tomu například přišlo o možnost získat finance z dotačního titulu na pořízení deseti územních studií. Mediálně atraktivní prohlášení o tom, jak s novou variantou trasy tunelu se ušetří stovky milionů, proto považujeme za další důkaz, že koncepční práce není současnému vedení města vůbec vlastní,“ dodal Ivo Moravec.