Na odhalování závad a nepořádků na veřejných prostranstvích se aktivně podílejí i českobudějovičtí občané. Kromě aplikace Hlášení závad na webových stránkách města jim to umožňuje i aplikace Dej Tip určená pro chytré mobilní telefony. Tu město nabídlo svým občanům s počátkem minulého roku a stalo se tak prvním v České republice, které ji začalo užívat.
„Hlášení závad na internetových stránkách města funguje už od května 2011 a za tu dobu jsme obdrželi od občanů přes tisíc hlášení. Výhodou aplikace Dej Tip je, že prostřednictvím smartphonu může být událost zdokumentována a odeslána ihned a občan tak nemusí čekat, až se dostane k počítači. Zhruba 680 dosavadních hlášení prostřednictví aplikace Dej Tip svědčí o tom, že je hojně užívaná a že se osvědčila jako rychlý a efektivní způsob komunikace,“ uvedl českobudějovický primátor Juraj Thoma.
Všechny podněty, upozorňující na nepořádek či závadu na veřejných prostranstvích, v ulicích či parcích, jejichž řešení je v kompetenci města, se prověřují a průběžně odstraňují. Havárie ihned, ostatní podle harmonogramu plánovaných akcí.
„Zhruba polovina hlášení obsahuje i fotografie místa, většina také souřadnice podle GPS. To je výraznou pomocí pro příslušné pracovníky magistrátu při identifikaci nahlášených závad. A protože jen zcela minimálně se setkáváme s tím, že někdo tuto službu zneužije, je třeba občanům našeho města poděkovat za spolupráci i zájem o prostředí v němž žijeme,“ dodal Juraj Thoma.