Současné vedení českobudějovické radnice bude znovu sklízet úrodu, kterou zasel někdo jiný. Blíží se totiž chvíle, kdy bude zprovozněna nová cyklostezka v Průmyslové ulici, jejíž stavbu připravilo minulé vedení města s účastí zástupců hnutí Občané pro Budějovice. „To, že v rovinatém terénu našeho města by se cyklistická doprava měla stát plnohodnotnou alternativou k automobilové dopravě, prosazovalo hnutí Občané pro Budějovice už od svého vzniku. Ne náhodou se proto v letech, kdy jsme měli v gesci oblast dopravy, výrazně rozšířila síť cyklotras a zároveň odstartovala projektová příprava pro nové cyklostezky. Rovněž při rekonstrukcích ulic se nezapomínalo na cyklisty, takže tam, kde to bylo prostorově možné, vždy jsme pro ně prosazovali oddělené pruhy. Vycházeli jsme z požadavků cykloskupiny, u jejíhož vzniku počátkem roku 2014 stálo hnutí Občané pro Budějovice a která se scházela na radnici jednou do měsíce, aby přispěla i k řešení aktuálních problémů snižujících komfort a hlavně bezpečnost cyklistů. Vážnost, s kterou jsme přistupovali k otázkám rozšiřování podmínek pro rozvoj cyklistické dopravy v našem městě, potvrdilo i ustavení cyklokoordinátora v červnu 2014 a zpracování Cyklogenerelu ve spolupráci s občanským sdružením CykloBudějovice. Nová cyklostezka v Průmyslové ulici je tedy dalším příkladem toho, co jsme připravili, ale kvůli radničnímu puči v polovině minulého roku už nestihli dotáhnout až do úplného konce,“ připomněl českobudějovický zastupitel a předseda HOPB Ivo Moravec.
Vlastní stavba páteřní cyklostezky odstartovala v září tohoto roku s tím, že by se měla stát vánočním dárkem pro kolaře směřující ze Suchého Vrbného do centra města. Od ústí lávky nad železniční tratí a následného cyklopřejezdu Nádražní ulice se po ní cyklisté bezpečně dostanou až k Novohradské ulici. Na zhruba 350 metrů dlouhý úsek by měla ještě navázat druhá etapa stavby. Ta povede Alšovou ulicí až do parku u ulice Dukelská. Počítá se i s výstavbou nové lávky přes Mlýnskou stoku v Alešově ulici, obnovou chodníků, veřejného osvětlení a dopravního značení i s úpravou světelné signalizace. „Vzhledem k tomu, že plány radnice kopírují to, co jsme navrhovali, není důvod, proč bychom tuto investici v rozpočtu města pro rok 2017 rozporovali. Oproti současným představitelům koalice nám totiž nejde o stříhání pásky, ale především o to, aby cyklistická doprava měla v našem městě takové místo, jaké má nejen v mnoha moderních zahraničních městech, ale i v některých českých, kde už jsou s podmínkami pro rozvoj cyklistiky podstatně dál, než v Českých Budějovicích,“ dodal Ivo Moravec.