Volební program hnutí Občané pro Budějovic stanovil jako jednu z priorit pro oblast dopravy zřízení pěší zóny v Kanovnické ulici a zákaz vjezdu na náměstí z rohu ulic Kanovnická a U Černé věže, čímž se by se omezil průjezd vozidel, která si přes náměstí zkracují cestu z ulice Na Sadech na Mánesovu. Částečně se k tomuto řešení přiblížilo rozhodnutí současného vedení města jak zabránit řidičům využívat střed Budějovic jako zkratku, což učinilo z náměstí Přemysla Otakara II. největší kruhový objezd se stovkami projíždějících aut.
„Velký úspěch akce, kdy na sklonku loňského léta byla z Krajinské ulice učiněna skutečná pěší zóna, nás opravňuje k přesvědčení, že obdobnou zónu v ulici Kanovnické by většina občanů přivítala, takže se tohoto námětu nevzdáváme. Smyslem dopravních změn, která by měla začít platit 22. června, je však především omezit individuální automobilový provoz v centru města, a tak ulicí U Černé věže už nebude možné jet přímo na náměstí. Řidiče odkloníme před katedrálou do Hroznové ulice, dále budou muset jet Kněžskou a ulicí Karla IV. Teprve pak se na náměstí dostanou. Jedná se tedy o nejmírnější z možných omezení, přičemž zkušební provoz potrvá do podzimu. Poté necháme provést nové měření, které nám ukáže, zda přineslo kýžený výsledek,“ řekl první náměstek českobudějovického primátora Ivo Moravec (HOPB).
Podstatně razantnější úpravou by mohlo být například zjednosměrnění Biskupské ulice. Tato varianta by ovšem znamenala výraznější zatížení ulice Karla IV., která by tak zůstala jedinou obousměrnou cestou z náměstí Přemysla Otakara II.
„Zklidněné náměstí s minimem aut, kam lidi budou pravidelně přivážet minibusy MHD, se už jeví možnou realitou. Dokáži si ovšem představit, jak by náměstí bylo krásné, kdyby bylo celý rok bez aut a kdyby tam místo nich byly v létě stolky a židličky kaváren. Věřím, že to, co teď vypadá jako z říše snů, jednou nastane,“ dodal Ivo Moravec.