Jak to vypadá s dalšími úseky D3? A co další navazující komunikace? Jedná se sice o státní či krajské stavby, ale my jejich stav bedlivě sledujeme. A proto vám nyní můžeme podat detailní informace o stavu příprav.
Dálnice D3
D3 0310/I Úsilné – Hodějovice a D3 0310/II Hodějovice – Třebonín – stavby v realizaci
D3 0311 Třebonín – Kaplice nádraží – podána žádost o stavební povolení, probíhají práce na dokumentaci pro výběr zhotovitele (PDPS), v posledním čtvrtletí roku 2020 bude vypsáno VŘ na zhotovitele, předpoklad zahájení stavby 1. pololetí 2021
D3 0312/I Kaplice nádraží – Nažidla – 14. 1. 2020 bylo vydáno souhlasné závazné stanovisko EIA, 4/2020 podána žádost na KÚ JčK na dílčí změny ÚR, 6/2020 byla vyhotovena a KÚ Jčk odsouhlasena Vodohodspodářská studie (podmínka EIA), dokončuje se dokumentace pro stavební povolení, předpoklad zahájení stavby 1. pololetí 2022.
D3 0312/II Nažidla – Dolní Dvořiště st. hranice – 14. 1. 2020 bylo vydáno souhlasné závazné stanovisko EIA, 6/2020 byla vyhotovena a KÚ Jčk odsouhlasena Vodohodspodářská studie (podmínka EIA), předělává se dokumentace pro územní rozhodnutí z důvodu nesouhlasného stanoviska budoucího správce SÚS JčK s navrženou mostní konstrukcí, předpoklad zahájení stavby začátek 2. pololetí 2022
Přivaděč D3 Nové Hodějovice
Projekt obsahuje další etapu tzv. Zanádražní komunikace“, která se napojuje v okružní křižovatce v Novohradské ulici nad nákupním centrem Penny v Nových Hodějovicích. Spolu s dalším plánovaným projektem s názvem „Přeložka silnic II/156 a II/157 – 5. etapa, bude tato komunikace sloužit jako přivaděč k dálnici D 3 v místě mimoúrovňové křižovatky (MUK) Pohůrka. Celkově se jedná o úsek s celkovou délkou 395 metrů. Stavba bude realizována ve sdružení zadavatelů a to Jihočeského kraje a statutárního města České Budějovice (cyklostezka). Na stavbu jsou vydána 3 stavební povolení v právní moci. Je zpracován projekt pro provádění stavby. Majetkově jsou pozemky dotčené stavbou vypořádány. Stavební realizace je naplánována na rok 2021, aby mohla probíhat současně i s plánovanou 5. etapou. Výběrové řízení na zhotovitele stavby bude vypsáno cca 12/2020. Stavební realizace je cca 7 měsíců. Odhad nákladů 36,3 mil. Kč s DPH. Na projekt JčK obdržel dotaci ze 70. výzvy IROPu.
Obchvat Srubce a napojení na D3 (přeložka silnice II/157)
Jedná se o propojení napojující obchvat Srubce na D3 v místě mimoúrovňové křižovatky (MÚK) Pohůrka. V současné době je dokončena a předána investorovi dokumentace pro územní řízení. Dne 26. 7. 2019 byla podána žádost o ÚR. Dokumentaci zpracovalo Sdružení AFSAG-Srubec (AF CITYPLAN s.r.o. Praha a Sagata spol. s.r.o. Praha). DÚR je zpracována jako jeden celek. Dokumentace pro stavební povolení bude zpracována pro každou stavbu samostatně. Žádost o vydání územního rozhodnutí byla na Stavební úřad MM ČB podána dne 26. 7. 2019. Místní šetření bylo 23. 1. 2020, vzhledem ke komplikovanosti bude rozhodnutí vydáno do konce 2020 bez právní moci. Po nabytí právní moci územního rozhodnutí budou zadány další stupně PD. Stavební realizace 6. etapy je cca 6 měsíců, stavební realizace obchvatu cca 24 měsíců. Odhad nákladů stavebních prací na Zanádražní komunikaci 6. etapa je 70,180 mil Kč a obchvatu Srubce 877 mil. Kč (ceny roku 2019).
Tunel pod nádražím (III. etapa Zanádražní komunikace)
Jedná se o propojení ulice Průmyslová a Plynárenská v Českých Budějovicích pod železničním nádražím. V současné době se zpracovává projektová dokumentace pro územní rozhodnutí, kterou zadalo Statutární město Č. Budějovice. Dokumentaci pro stavební povolení včetně příslušných povolení zajistí Jihočeský kraj (jedná se o komunikaci ve vlastnictví JčK). Financování budou JčK a Statutární město České Budějovice požadovat z prostředků SFDI. Projektovou dokumentaci DÚR zpracovává SM ČB.
Rychlostka Budějovice – Písek
I/20 Pištín – České Vrbné – 29. 4. 2019 vydáno územní rozhodnutí, do vydaného nepravocného ŮR bylo podáno 6 odvolání, poté spis předán na nadřízený správní orgán KÚ JčK- stále nevydáno rozhodnutí o potvrzení či zrušení ÚR, připravena dokumentace pro SP (koncept), předpoklad zahájení stavby závisí na vydání rozhodnutí (konec 2. pololetí 2023)
I/20 Písek – Protivín, uspořádání 2+1 – probíhá zpracování dokumentace DÚR, předpoklad zahájení stavby 2. pololetí 2025
I/20 Protivín – Vodňany, uspořádání 2+1 – probíhá zpracování dokumentace DÚR, předpoklad zahájení stavby 2. pololetí 2024
I/20 Vodňany – Nová Hospoda, uspořádání 2+1- probíhá zpracování dokumentace DÚR, předpoklad zahájení stavby 2. pololetí 2024
I/20 Nová Hospoda – Pištín, uspořádání 2+1- probíhá zpracování dokumentace DÚR, předpoklad zahájení stavby 2. pololetí 2024
Jižní tangenta, 1. etapa
Tento projekt představuje novostavbu silnice II/143, která je liniovou stavbou dopravní infrastruktury včetně všech souvisejících konstrukcí, protihlukových opatřeni, doprovodné zeleně a tras inženýrských sítí. Stavba obsahuje novostavby, rozšiřování a přeložky silnic, místních komunikací a inženýrských sítí. V rámci stavby budou realizovány i 2 železniční mosty přes kruhový objezd a 1 železniční most přes komunikaci II/143. Hlavní trasa komunikace je v celé délce novostavbou, která bude propojovat stávající silnici I/3 (výhledově silnici II. třídy) a budoucí dálnici D3. Místem napojení na stavbu dálnice je úsek „D3 0310/II Hodějovice – Třebonín“ v mimoúrovňové křižovatce (MUK) Roudné. Komunikace vede v extravilánu a nezastavěným územím. K největšímu přiblíženi ke stávající zástavbě dochází v prostoru mezi Českými Budějovicemi a Včelnou. Celková délka stavby je 2,706 km.
V současné době jsou v právní moci stavební povolení na hlavní stavební objekt (silnice II. třídy), vodohospodářské stavební objekty, na vedlejší stavební objekt (kruhová křižovatka na silnici I/3), drážní objekty.
Stavební realizace se předpokládá 24 měsíců. V současné době probíhá výběrové řízení na zhotovitele stavebních prací, do RK 1. 10. 2020 jde VZ na TDS na tuto stavbu (otevřené řízení). Předpokládaná cena je 722 mil. Kč bez DPH.. Část nákladů ve výši cca 300 mil. Kč bude financována z dotačních prostředků IPRU. Zahájení realizace se předpokládá 11/2020. Dokončení nejpozději do 06/2023.
Severní spojka
Vydané územní rozhodnutí ze dne 5.11.2018 pod zn. SU/2075/2018 Tm bylo napadeno odvoláním. Nadřízený správní orgán vydané ÚR zrušil dne 8.8.2019 pod zn. KUJCK 79056/2019 a vrátil k novému projednání (zejména pro nesouhlas Policie ČR, která rozporovala kapacitu křižovatky Pražská x Okružní x Nemanická v roce 2052). ŘSD v návaznosti na zrušené ÚR zadala vyhotovení studie úpravy uvedené křižovatky (po projednání z 5ti různých variant je možná pouze jediná, na kterou následně Policie ČR vydá souhlasné stanovisko). Tato varianta je však v částečném rozporu s územním plánem města České Budějovice. Po projednání na Krajském úřadě (odboru územního plánování) je možné vydat souhlas s uvedenou variantou po doložení, že jiné technické řešení není v místě křižovatky možné. Nyní je předaný koncept dokumentace pro územní rozhodnutí (aktualizaci této dokumentace), která nově obsahuje zejména přidání křižovatky Pražská x Okružní x Nemanická do projektu Severní spojky a namísto v minulosti navrhované lávky přes železnici navržen podchod, dále odsun zastávky MHD na ul. Okružní, atd.. Ke konceptu zaslány připomínky ze strany ŘSD ČR, v současné době projektant připomínky zapracovává. Následně dojde k projednání všech zapracovaných připomínek a předání čistopisu dokumentace pro územní rozhodnutí (aktualizace). Předpoklad podání upravené žádosti o územní rozhodnutí 11/2020. Pak se můžeme posunout dál.
Uvedené předpokládané termíny u všech staveb jsou za předpokladu, že nebudou větší problémy při správních řízeních a majetkoprávním vypořádání pozemků.