Nový systém parkování čeká od září severní část širšího centra Českých Budějovic. Placené zóny začnou fungovat na Pražském předměstí a v několika přilehlých ulicích. Jedná se o čtvrť sevřenou ulicemi Na Sadech, Pražská, Nádražní a Rudolfovská s částečným zásahem až k Lannově třídě. Platit tu budou jak místní obyvatelé a podnikatelé, tak i ti, kteří sem přijedou odjinud. Rozhodla o tom rada města, která zároveň schválila nový ceník parkovacích zón. Přitom hnutí ANO, které je součástí vedení města, před posledními komunálními volbami tvrdilo: Každý obyvatel města by měl mít právo zaparkovat bez poplatku ve městě, kde žije, platí daně a chová se spořádaně. Na tom snad není nic divného. Prostě to zajistíme!
„Soudný člověk musel pochopit, že to je nesmysl. Stačí porovnat počty aut, pro které majitelé nemají garáž, a parkovacích míst mimo již nyní placené zóny. Vnitřní město není nafukovací, zatímco aut neustále přibývá. Zásadním problémem je i to, že sem každodenně přijíždějí z okolních měst lidé do zaměstnání a nechtějí platit za parkoviště. S tím se nepotýkají jen České Budějovice a systém rezidentních stání je jen částečným řešením,“ řekl Ivo Moravec, českobudějovický zastupitel a předseda hnutí Občané pro Budějovice.
Obyvatelé s trvalým bydlištěm v nové zóně budou od podzimu platit ročně 400 a 500 korun podle toho, zda bydlí jižně, nebo severně od Pekárenské ulice, kde je hranice cenového pásma. Abonenti, kteří v místě podnikají, zaplatí za roční kartu čtyři nebo pět tisíc korun. Přenosná karta pak bude stát dvojnásobek. V lokalitě budou vyhrazena i místa pro placené krátkodobé stání.
„Parkování v Českých Budějovicích je nutné řešit jako celek. I hnutí Občané pro Budějovice počítalo s rozšířením rezidenčního stání do širšího centra, avšak v návaznosti na zřízení záchytných parkovišť v Jírovcově ulici a na Dlouhé louce, dále na dovybudování stávajícího parkoviště u Sportovní haly a úpravu dopravního režimu na parkovišti u Dynama. To vše za předpokladu, že bude fungovat informační naváděcí systém na záchytná parkoviště a že na ně budou navazovat linky městské hromadné dopravy s elektronickým odbavením. Zřízením placené zóny bez návaznosti na dostatečnou kapacitu záchytných parkovišť, která dle schváleného ceníku budou rovněž zpoplatněná, tedy hrozí, že tlak dojíždějících se přesune do jiné části města. Tím, čím dosud trpěli lidé z Pražského předměstí, se s největší pravděpodobností budou potýkat obyvatelé jižní části vnitřního města, kde se v ulicích parkuje zdarma,“ dodal Ivo Moravec.