Primátor Juraj Thoma jednal se zástupci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže o přípustném modelu podpory vrcholového sportu. Profesionální budějovické kluby Motor, Jihostroj a Dynamo by si tak mohly rozdělit až deset milionů korun z městské kasy.
„Už delší dobu jsme uvažovali, jakým způsobem podpořit tyto významné profesionální kluby, jejichž utkání hojně navštěvují obyvatelé našeho města. Je to však velmi citlivá a složitá věc, a tak doposud panovaly obavy, že podpora soukromého subjektu z veřejných peněz by mohla být zpochybnitelná. Proto jsem o tom jednal přímo se zástupci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, kteří navrhli možnost smluvně si objednat u klubů propagaci města,“ nastínil primátor Juraj Thoma.
Na základě tohoto zjištění rada města doporučila, aby pro nadcházející sezónu dostal k tomuto účelu hokejový klub ČEZ Motor 5 milionů, fotbalové Dynamo 3 miliony a volejbalisté 2 miliony. Konečné slovo však bude mít zastupitelstvo na svém květnovém zasedání.
„Nynější stanovisko ÚOHS může být pro řadu měst průlomové. Antimonopolní úřad však stanovil podmínku, že tato placená reklama města se nesmí nacházet na městském, nýbrž na klubovém majetku. To znamená, že nelze umísťovat reklamu na stadiony, mantinely nebo ledovou plochu, jestliže sportoviště patří městu. Naopak ji lze umístit na dresy hráčů nebo do názvu klubu či týmu,“ vysvětlil Juraj Thoma.
S nastaveným poměrem pro rozdělení desetimiliónové částky předběžně souhlasily všechny tři sportovní kluby. Fotbalisté a volejbalisté respektovali, že hokej je finančně nejnáročnější. Poskytnuté peníze by měly být určeny výhradně profesionálním týmům, mládež bude město podporovat jako doposud dotačním systémem.
„Není vyloučeno, že časem se město takto vstřícně zachová i k jiným budějovickým sportovním klubům. Předpokládá to však, že budou mít obdobnou sledovanost v médiích a hlavně diváckou návštěvnost, protože teprve za těchto podmínek má propagace města smysl,“ dodal Juraj Thoma.