Strategický plán rozvoje města pro období následujících 15 – 20 let je natolik závažný dokument, že by se měl připravovat za aktivní účasti co největšího spektra představitelů významných i menších progresivních firem, škol, veřejných institucí, neziskových organizací i samotných obyvatel města. V Českých Budějovicích však vzniká téměř v utajení.
„Přestože jsme byli na posledním jednání zastupitelstva města náměstkem primátora z hnutí ANO Františkem Konečným ujišťováni, že město bude komunikovat s občany a pořádat veřejná projednání, v případě přípravy strategického plánu města je tato komunikace zatím nulová. Na webových stránkách města je k dispozici pouze dva roky stará informace o výsledcích dotazníkových šetření z konce roku 2012, což se současnou přípravou plánu nemá nic společného, takže veřejnost povětšině ani netuší, co se v této oblasti chystá. Vázne i interní komunikace, například dodnes nemám k dispozici zápis z prvního jednání komise pro strategický rozvoj, ani prezentaci, která tam byla promítnuta a mohla být obratem rozeslána členům komise,“ upozornil českobudějovický zastupitel a předseda HOPB Ivo Moravec.
Smyslem strategického plánu je identifikovat hlavní rozvojový potenciál i limity, které rozvoji Českých Budějovic brání a na jejich základě dospět ke konsensuální představě o budoucím směřování města tak, aby bylo atraktivní jak pro své obyvatele, tak i pro firmy nabízející nová a dobře ohodnocená pracovní místa. “Chce-li město dosáhnout potřebných změn, musí mobilizovat subjekty, které v Českých Budějovicích působí a mají na jejich rozvoji zájem. Zásadní podmínkou procesu přípravy strategického plánu je proto co největší transparentnost a otevřenost. Pokud současné vedení města nezmění svůj dosavadní přístup, pak nelze očekávat, že se podaří dospět k všeobecně přijatelné vizi pro další směřování našeho města se šancí na postupné naplnění,“ dodal Ivo Moravec.
Aktualizace: Webová prezentace Strategický plán České Budějovice byla spuštěna 16. prosince.