Hnutí Občané pro Budějovice vnímá Severní spojku za prioritní pro řešení dopravy ve městě, a proto vítá každý krok, který přibližuje realizaci této plánované strategické stavby, jejímž investorem bude stát. Tímto krokem je nyní dokončené posuzování vlivu stavby na životní prostředí (EIA), které je podmínkou pro územní řízení a následní stavební řízení.
„Ve vazbě na připravovanou stavbu dálnice D3 má Severní spojka výrazně napomoci s napojením levého břehu Vltavy, respektive s napojením rychlostní komunikace R4 od Písku k D3. To, že jde i z pohledu města o klíčovou a prioritní komunikaci, nám potvrdil Integrovaný plán organizace dopravy, který při posouzení celoměstského významu dosud nezapočatých dopravních staveb zařadil Severní spojku hned za dálniční obchvat města,“ zdůraznil českobudějovický primátor Juraj Thoma.
Integrovaný plán organizace dopravy v Českých Budějovicích si v zájmu řešení dopravní situace nechalo od odborníků zpracovat již minulé vedení města. Podle tohoto strategického dokumentu by propojení západního a východního břehu Vltavy mělo podstatnou roli v převedení tranzitní dopravy na okraj města.
„Významně by se tak zkrátily jízdní doby po městě i ujeté vzdálenosti těžké kamionové dopravy. Severní spojka zároveň zásadně odlehčí dopravní zátěž na Pražské a Husově třídě a především po městském okruhu, který by tak mohl lépe sloužit své skutečné funkci,“ vysvětlil Juraj Thoma.
Od zveřejnění záměru výstavby Severní spojky už uplynuly tři roky, nyní se odhaduje, že nová komunikace přijde na 1,6 miliardy korun. Město počítá s tím, že bude financovat chodníky, cyklostezku a veřejné osvětlení.
„V současné době vedeme prostřednictvím majetkového odboru jednání s vlastníky nemovitostí v trase budoucí komunikace ohledně možných výkupů pozemků. Jsme připraveni učinit vše, co je v kompetenci města, aby přípravu této pro Budějovice tak důležité stavby neprovázela zbytečná zdržení,“ dodal za hnutí Občané pro Budějovice jeho předseda Juraj Thoma.