Naděje řidičů na opětovné otevření Modrého mostu pro automobilovou dopravu se posouvá na léto. Řízení o dodatečném povolení stavby, které by umožnilo otevření mostu do zkušebního provozu již v březnu, se totiž komplikuje. „Odbor dopravy a silničního hospodářství Magistrátu města vydal koncem ledna rozhodnutí o povolení stavby, což by nám umožnilo otevřít most pro automobilovou dopravu již koncem března, jak jsme původně plánovali. Občanské sdružení Modrý most, zastoupené panem Janem Veselým, se však proti verdiktu opět odvolalo. Nyní odbor dopravy seznámí účastníky řízení s podaným odvoláním a přibližně v polovině dubna bude dokumentace předána odvolacímu správnímu orgánu, jímž je Krajský úřad Jihočeského kraje, který v dané věci rozhodne. Pokud bude rozhodnutí kladné, mohl by být zkušební provoz spuštěn během letošního července,“ vysvětlila náměstkyně českobudějovického primátora Ivana Popelová.
Nová spojnice přes řeku Malši mezi Havlíčkovou kolonií a Poliklinikou Jih byla postavena jako náhrada lávky, poničené povodněmi v roce 2002. I když most je dostatečně široký a mohutný, zprvu sloužil jen pěším a cyklistům. Poté, co město na něj povolilo i vjezd řidičům, se část českobudějovických občanů rozdělila na dva tábory. Zatímco motoristé si pochvalovali příležitost vyhnout se přetíženým křižovatkám v Mánesově ulici, část místních obyvatel silně protestovala a minulý rok dosáhla zákazu vjezdu automobilům na Modrý most tím, že Nejvyšší správní soud zrušil vydané stavební povolení. Vyhovět oběma stranám by měla současná snaha vedení radnice most otevřít na zkušební dobu. O konečných parametrech regulace zdejší dopravy rozhodne úroveň hluku, na nějž si stěžovali obyvatelé v blízkém okolí mostu, jimž město při prvním řízení zajistilo výměnu oken, coby součást stavby.
„V případě dodatečného povolení stavby bude následovat zkušební provoz, při kterém se bude měřit hluková zátěž, která se podle posledních požadavků Krajské hygienické stanice musí měřit ve venkovním prostoru, 2 metry od paty domu. Teprve podle výsledků měření by se postupovalo dál a vydalo kolaudační rozhodnutí. S ohledem na uplatněné připomínky bude během nejméně ročního zkušebního provozu regulace dopravy řešena striktně dle odborného posudku a výpočtu předpokládané hlukové zátěže. Ten navrhuje povolit na mostě průjezd vozidlům do 2,5 tuny, omezit rychlost na 30 km/h a veškerý provoz v nočních hodinách, tedy od 22:00 do 6:00 hodin. To se netýká pouze vozidel integrovaného záchranného systému. Kvůli odvolání se celá záležitost posouvá o několik měsíců, což vnímáme jako špatnou zprávu. Jednoznačně totiž platí, že zprůjezdnění mostu by velmi pomohlo dopravnímu zatížení nejen v této lokalitě,“ dodala Ivana Popelová.