Zlepšení průjezdnosti hojně vytěžované českobudějovické křižovatky Nádražní-Rudolfovská přináší nová úprava světelné signalizace. Ta vychází z posouzení intenzity dopravy v jednotlivých směrech během měsíce od rekonstrukce křižovatky. Z dat dopravní ústředny vyplynulo, že v běžný pracovní den křižovatkou projede více než 40 tisíc vozidel, přičemž dopravní špička nastává mezi 15. a 16. hodinou, kdy tudy projíždí na 3 tisíce vozidel. Na vjezdu z Nádražní od severu odbočuje vpravo v odpolední špičkové hodině v průměru jen 44 vozidel, vlevo 205 a přímo pokračuje 420 vozidel.
„Problematický se ukázal hlavní směr po Nádražní ulici oběma směry a levé odbočení z Nádražní pod viadukt. Je zřejmé, že řidiči si zatím nezvykli projíždět zanádražní tangentou, jak s tím počítal původní návrh světelné signalizace,“ uvedla náměstkyně českobudějovického primátora Ivana Popelová. Správce signalizace Swarco – Traffic CZ s.r.o. proto navrhl úpravy, reagující na zjištěná data.
„Nová úprava spočívá v tom, že v základním programu s délkou cyklu 70 sekund byla prodloužena délka zelené přímo po Nádražní od severu o 5 sekund a od jihu o 2 sekundy a zároveň levé odbočení pod viadukt o 2 sekundy. A to na úkor Rudolfovské z výjezdu pod viaduktem, kdy je doba zkrácena o 4 sekundy a na Rudolfovské od centra o 2 sekundy. Zároveň byly vypracovány dva nové signální plány pro ranní a odpolední dopravní špičku s délkou cyklu 80 sekund. V této době je křižovatka vyjmuta z koordinace se sousedními křižovatkami. Nyní délka zelené na kritizovaném levém odbočení dosahuje v odpolední špičce 11 sekund oproti původním 7, což umožní projetí šesti vozidel za jeden cyklus. Tím došlo ke zvýšení kapacity tohoto levého odbočení zhruba o třicet procent,“ vysvětlila Ivana Popelová.
Zvýšení počtu fází řízení a snížení délky zelené přinesla před měsícem dokončená obnova křižovatky s osazením směrovými signály na vjezdech z Nádražní ulice. Tím došlo k odstranění dávání přednosti v jízdě a tudíž zvýšení bezpečnosti zdejšího provozu.