Několik poznámek k nové světelné křižovatce u Sportovní haly, která byla spuštěna 27. prosince 2011 a stala se terčem kritiky, která však velmi často střílí vedle nebo používá pokřivené argumenty. Několik zásadních faktů zde proto uvádíme na pravou míru.
- O zřízení křižovatky nerozhodla radnice, jak se všeobecně, ale naprosto mylně předpokládá i uvádí v médiích. Dlouhá louka je silnicí I. třídy, tedy státní, nikoli městskou komunikací. Územní řízení na umístění křižovatky vedl budějovický stavební úřad (což je ale státní správa, nezávislá na vůli samosprávy neboli politického vedení města). Stavební řízení pak vedl krajský úřad. Město (samospráva, „radnice“) bylo pouze jedním z účastníků správních řízení, nikoli tím, kdo rozhodoval.
- Město v územním řízení zastupoval tehdejší náměstek primátora František Jelen, nikoli náměstkyně primátora Ivana Popelová, která má nyní dopravu v kompetenci, a proto se k ní vyjadřuje.
- Dopravní komise rady města se nemohla ke zřízení a podobě křižovatky vyjádřit – ano, nemohla, protože v době přípravy projektu a vydání stavebního rozhodnutí ještě dopravní komise vůbec neexistovala.
- Dlouhou louku by prý mohl zachránit kruhový objezd místo světelné křižovatky. Rozhodně byl jednou ze tří možných variant. Projektant, kterým je Ing. František Stráský – nyní shodou okolností člen dopravní komise, o jehož odbornosti nikdo nepochybuje – však navrhnul současné řešení jako nejvhodnější.
- Silnice I/3 vedoucí po Dlouhé louce, i když nyní slouží jako hlavní průtah městem, má svým umístěním městský charakter – je součástí městského okruhu, který je primárně určen pro vnitroměstskou a ne tranzitní dopravu. Funkci městského okruhu další křižovatka nenarušuje. Z důvodu absence dálnice D3 však městský okruh bohužel slouží i pro tranzitní dopravu. Avšak jen proto, že stát ještě nebyl schopen postavit dálniční obchvat kolem stotisícové metropole, přece nezastavíme rozvoj města a novou výstavbu až do neurčitě vzdálené doby, kdy dálnice bude konečně postavena.