Téměř hamletovská otázka, která se delší čas vznášela nad využitím Modrého mostu i pro motoristy, má už rozuzlení. Krajský úřad Jihočeského kraje totiž potvrdil rozhodnutí Magistrátu města České Budějovice z letošního ledna, které se týkalo otevření Modrého mostu pro automobilovou dopravu. Úřad současně zamítl odvolání občanského sdružení Modrý most, které požadovalo, aby sloužil pouze chodcům a kolařům.
„Pochopitelně mě těší, že krajský úřad, který coby odvolací orgán přezkoumával rozhodnutí magistrátu, dal městu zapravdu. Znamená to, že od pondělí 11. června pustíme na Modrý most vozidla do 2,5 tuny,“ řekl českobudějovický primátor Juraj Thoma.
Opětovné zprůjezdnění mostu bezesporu přivítají řidiči, protože odlehčí dopravnímu zatížení nejen v této lokalitě. „Budeme samozřejmě respektovat požadavek krajské hygienické stanice na jednoroční zkušební provoz, během kterého dojde k opakovaným měřením hladiny hluku. Na ten si stěžovali obyvatelé v blízkém okolí mostu, jimž město před několika lety coby součást stavby mostu zajistilo výměnu oken,“ dodala náměstkyně primátora Ivana Popelová.
Nová spojnice přes řeku Malši mezi Havlíčkovou kolonií a poliklinikou Jih byla postavena jako náhrada lávky, poničené povodněmi v roce 2002. I když most je dostatečně široký a mohutný, zprvu sloužil jen pěším a cyklistům. Poté, co město na něj povolilo i vjezd řidičům, se část českobudějovických občanů rozdělila na dva tábory. Zatímco motoristé si pochvalovali příležitost vyhnout se přetíženým křižovatkám v Mánesově ulici, část místních obyvatel silně protestovala a nakonec dosáhla zákazu vjezdu automobilům na Modrý most tím, že Nejvyšší správní soud zrušil vydané stavební povolení.