Zatímco konkrétní podoba oslav nadcházejícího výročí 750 let od založení Českých Budějovic se s předstihem připravuje, už nyní je jasné, co bude jejich společným jmenovatelem. Jedná se o nové logo, které vzešlo z otevřené soutěže, vyhlášené vedením města.
„Příští rok čeká naše město neopakovatelné a jedinečné výročí, takže jsme chtěli mít i nějaký zapamatovatelný a zároveň důstojný vizuál, jenž by na tuto událost upozorňoval. Obdrželi jsme celkem dvacet návrhů, čtyři z nich pak postoupily do druhého kola. Vítězné řešení Radka Doška je moderní, jednoznačné a graficky čisté,“ uvedl českobudějovický primátor Juraj Thoma.
Českobudějovický rodák Radek Doško nyní vyučuje grafiku na Střední uměleckoprůmyslové škole sv. Anežky České v Českém Krumlově. Jak sám uvedl, mottem pro logo mu bylo vrstvení událostí v čase. V grafickém převedení záměru v barvách města se jedná o dva čtverce navrstvené na sebe. První, staticky přesný čtverec, symbolizuje nejen typické centrální náměstí města, ale i neměnnost dat historie. Nad ním leží kosočtverec, což je vlastně současný pohled z perspektivy člověka.
Také směr, jakým by se měly ubírat vlastní oslavy, naznačily výsledky soutěže, s kterou se vedení města obrátilo v polovině ledna na veřejnost. Do konkrétního scénáře budou zapracovány dva vítězné koncepty autorů Milana Plevy a Veroniky Havlíkové.
„Záměrem je, aby oslavy vyplnily celý nadcházející rok a aby je obyvatelé města i rodáci přijali za své. Proto jsme považovali za přirozené oslovit veřejnost, aby se svými náměty na nich spolupodílela,“ dodal Juraj Thoma.