O absolutní bezradnosti v oblasti rozvoje cestovního ruchu svědčí obsáhlý rozhovor s českobudějovickým primátorem Jiřím Svobodou (ANO) pro MF DNES.
Čtenář se v něm bezpečně dozví jen to, proč se návštěvníci Budějovic povětšinou nezdrží ve městě déle: špatná je komunikace s cestovními kancelářemi, spolupráce s hotely vázne, zřízení navigace pro turisty je akcí na roky, odbor kultury a cestovního ruchu magistrátu nepracuje dobře, na aktualizaci webových stránek města s více než deset let starými údaji nejsou lidi, městu chybí kvalitní marketingový pracovník, ale za 17 tisíc korun to nikdo dělat nechce, cizojazyčný program letní kulturní nabídky nikoho nenapadlo zajistit a příprava strategického plánu rozvoje cestovního ruchu je během na dlouhou trať. Navíc téměř na všechno chybí v městské kase peníze.
Skoro by se chtělo primátora politovat, pokud bychom neznali přísloví o místě, kde ryba začíná zapáchat. Ale o tom, že „hlava“ přece jenom ví jak přilákat turisty k delšímu pobytu ve městě, svědčí ujištění primátora, že radnice v tuto chvíli už řeší výstavbu nových veřejných toalet…