S blížícími se komunálními volbami přibývá i v Českých Budějovicích billboardů s nereálnými sliby a mediálních prohlášení, o kterých si ta či ona politická strana myslí, že volič by je mohl chtít slyšet. Kandidáti hnutí Občané pro Budějovice především lidem naslouchají.
„Kampaň pro nás není jen pár poslední dnů či týdnů před volbami. Tu jsme vedli po celé uplynulé čtyři roky v zastupitelstvu města jako nejsilnější opoziční zastupitelský klub. Každý, kdo měl zájem, se mohl přesvědčit, že jsme předkládali návrhy na řešení klíčových témat v souladu s programem HOPB a zároveň prosazovali návrhy vycházející z konkrétních podnětů občanů. Ledacos se nám podařilo, nezřídka jsme však naráželi na koaliční zásadu nezvednout ruku pro něco jen proto, že to navrhla opozice. Na rozdíl od končící koalice jsme po celé období byli mezi Budějovičáky, mluvili s nimi a ptali se na jejich názory. Být mezi lidmi je pro nás samozřejmé a stěžejní i v současné fázi horké kampaně. Budějovičáci mají spoustu nápadů a postřehů a díky debatám s voliči přímo v ulicích máme už vějíř cenných podnětů, s kterými dále pracujeme. Jsou shromážděny na webu drzimeslovo.cz. Velmi se nám osvědčila kampaň s pocitovou mapou Budějovic. Už od začátku prázdnin vyrážíme s mapou do ulic a ptáme se, co kde lidem vadí, co chtějí změnit. Skvělé reakce! Vypracováváme návrhy řešení i těch nejběžnějších problémů a průběžně je uvádíme na interaktivní mapě na našem webu. Pro kontakt s lidmi využíváme i sociální sítě.
Nepodceňujeme ani outdoorovou kampaň, tedy billboardy a citylighty, ale nepřeháníme to. Hodláme utratit asi 1 milion korun, zhruba tak jako v roce 2014. Přesné číslo budeme vědět až po volbách. Rozpočet kampaně opět zveřejníme na našich webových stránkách, což v zájmu transparentnosti, která patří mezi naše priority, považujeme za samozřejmost,“ uvedl dosavadní českobudějovický zastupitel Ivo Moravec, předseda HOPB a dvojka na kandidátce.