Podpora cyklodopravy patřila a nadále patří k prioritám hnutí Občané pro Budějovice, které ji vnímá jako jeden z klíčů k řešení dopravy ve městě. „Všeobecně platí, že nelze jen budovat obchvaty pro tranzity, protože ty tvoří většinou minimální podíl na vnitroměstské dopravě. Neméně důležité je proto podporovat ty druhy dopravy, které prostorově nezatěžují města a jejich komunikace. České Budějovice s minimálními výškovými rozdíly mají pro rozvoj cyklistické dopravy ideální podmínky, které je třeba využít. Už v minulém volebním období se na náš popud začal zpracovávat cyklogenerel, zřídila se funkce cyklokoordinátora a zároveň se podařilo postavit nejvíce nových cyklostezek od roku 2000. Cyklisté se dočkali i řady novinek, jako například přejezdových pruhů kolem historického jádra, přejezdového pásu v Čéčově ulici, piktogramů pro cyklisty na některých komunikacích či nové lávky přes Dobrovodský potok v Suchém Vrbném,“ uvedl zastupitel města Ivo Moravec (HOPB).
Současná síť českobudějovických cyklotras už přesáhla 70 kilometrů. Tvoří ji jak cyklostezky, tak i stezky pro chodce a cyklisty, dále cyklotrasy anebo cyklistické pruhy na vozovkách a chodnících. „Podle průzkumů však cyklistická doprava stále tvoří jen necelých deset procent všech cest vykonaných během dne, přestože za předpokladu vhodných technických i bezpečnostních podmínek by tento podíl mohl být až šestnáctiprocentní. Proto se hnutí Občané pro Budějovice bude i z opozičních řad zasazovat o pokračování toho, co jsme v zájmu rozvoje cyklistické dopravy v našem městě započali,“ zdůraznil Ivo Moravec.
Příkladem mohou být právě zahájená stavební řízení na dvě nové cyklostezky Suchomelská a U Lávky. Prvá stavba počítá se zhruba jeden kilometr dlouhou cyklostezkou pro pěší i cyklisty a s vybudováním další lávky přes Dobrovodskou stoku. Druhá stavba 214 metrů dlouhé cyklostezky povede podél silnice II/156 v úseku mezi nadchodem přes nákladové nádraží ČD a již stávající stezkou pro cyklisty v úrovni Kamarytovy ulice.