Příští rok nečekají budějovickou MHD žádné zásadní změny. Trasy linek i tarif jízdného zůstávají zachovány, pouze na některých linkách dojde k drobným změnám ve změně či posílení spojů – to se týká zejména linek 12 a 18, které obsluhují areál VŠTE na Okružní ulici. Další novinkou bude zkušební zavedení MHD do rezidenční čtvrti za Stromovkou.
Přehled všech změn v jízdních řádech, které začnou platit 15. prosince, najdete na stránkách dopravního podniku.
Dopravní podnik hodlá podle plánu na rok 2014 hospodařit s výdajovým rozpočtem ve výši 413,6 milionu korun. Prokazatelná ztráta pak má činit 200 mil. Kč, z nichž 174 miliony pokryje ze svého rozpočtu město, zbytek pak Jihočeský kraj a obce, do nichž českobudějovická městská hromadná doprava zajíždí.
„Obdrželi jsme také žádost občanů rozšířit provoz MHD do rozrůstající se rezidenční čtvrti za Stromovkou a pod Švábovým Hrádkem, které se snažíme vyhovět. Dopravní podnik proto vypracoval dvě varianty, z nichž jedna počítá pouze se školními spoji ráno a odpoledne a druhá s celodenním pokrytím této oblasti. V několikaměsíčním zkušebním provozu dopravní podnik prověří, zda je v této oblasti reálná a dostačující poptávka po službách MHD a poté přistoupíme k rozhodnutí, zda MHD do této části města zavést natrvalo. Zajíždět tam budou krátké autobusy, přičemž jsem dopravnímu podniku doporučil, aby si zkušebně zapůjčil i menší vozy, minibusy, které by do budoucna pro obsluhu takovýchto rezidenčních čtvrtí byly ideální – je to příležitost ověřit je v ostrém provozu,“ poznamenal primátor Juraj Thoma.
Rozšíření provozu MHD do této části města i nasazení minibusů předpokládal v dlouhodobém horizontu Generel městské dopravy pro období 2010-2020, který stanovuje strategii rozvoje MHD v Českých Budějovicích do roku 2020. Na základě krátkodobých opatření Generelu byl v roce 2011 zaveden tzv. Nový systém MHD s páteřními linkami, taktovými jízdními řády a takovou základní kostrou linek městské hromadné dopravy, aby se do budoucna nemusela zásadně měnit, ale pouze doplňovat a rozšiřovat podle vzniku čtvrtí a nových komunikací, jež MHD bude moci využívat.
„Zde je třeba podotknout, že Nový systém MHD konečně funguje bez provizorních úprav vynucených velkými dopravními stavbami, jakými byly v posledních letech IV. železniční koridor nebo rekonstrukce Lidické, které si vyžádaly dlouhodobé uzavírky a převádění linek MHD na provizorní trasy. Nyní však občané mohou jezdit MHD tak, jak jsou zvyklí, aniž by je čekaly překvapivé změny. Ostatně plán dopravního podniku na příští rok je toho důkazem,“ dodal primátor Thoma.